Overtuigen doe je met je stem!

Of je nou op zoek bent naar een nieuwe baan of opdracht, of je innovatieve product aan de man probeert te brengen; probeer je potentiële klant of werkgever altijd te spreken te krijgen! E-mails, brieven en websites zijn leuk, maar overtuigen doe je met je stem. Uit onderzoek blijkt namelijk dat recruiters en werkgevers de competenties van een kandidaat veel hoger inschatten als zij de pitch hoorden, dan als zij dezelfde toespraak op papier lazen.

Als ze je stem horen word je namelijk ingeschat als intelligenter en competenter, daarmee is de kans veel groter dat ze je zullen aannemen of gebruik zullen maken van je product of dienst.

Een videoboodschap is ook prima, maar het voegt qua effect niet zoveel toe aan een simpel telefoontje of een geluidsfragment. Hoewel iemand face-to-face spreken natuurlijk het meeste indruk maakt, is een gesproken bericht dus een goede tweede.  Dus als jij jezelf of je product wilt verkopen, bel op of ga er persoonlijk langs!

Bron: psychcentral